המדריך לבחירת משטח עבודה למטבח שלך

פעם ראינו כמעט בכל מטבח את האבן המקומית, אך היום היא כמעט ונעלמה ואף על פי שיש כאלו שעדיין בוחרים בה, את מקומה תופסים חומרים נוספים.

טבעי, סינטטי או מתכתי, עם מגוון החומרים שמהם עשויים משטחי העבודה במטבח הכפרי או במטבח המודרני – הבחירה בחומר הנכון יכולה להיות מבלבלת.

כדי לעזור לכם בבחירת משטח עבודה למטבח, הכנו עבורכם מדריך קצר שכולל את היתרונות והחסרונות העיקריים של משטחי העבודה הנפוצים היום בשוק הישראלי.

משטח גרניט

משטח אבן גרניט הוא משטח מאבן טבעית חזקה מאוד שהיתרון הבולט ביותר שלו הוא שלכול משטח יש יופי ייחודי משלו שהטבע יצר. עם הטיפול הנכון המשטח נחשב לפרקטי ביותר למשך שנים רבות.

יתרונות

הנימים, הגידים והעורקים של הגרניט מעניקים לכול מטבח מראה יוצא דופן ויוקרתי. אנו ממליצים לכם ללכת לספק ולבחור בעצמכם את חומר הגלם, מכיוון שכל לוח גרניט יראה קצת אחרת ולכן אי-אפשר להסתמך רק על דוגמה.

אחת לכמה שנים, באמצעות ליטוש מקצועי, אפשר לחדש את המשטח ולהחזיר לאבן את הברק. המשטח קל לניקוי ואפשר לחתוך עליו, לרדד בצק ולהניח סירים חמים (אך לא רותחים). משטח הגרניט אינו נוטה לספוג כתמים ואינו נשרט בקלות. אם נוצר סדק על המשטח הוא אינו מתפשט.

חסרונות

המחיר של משטח הגרניט הוא גבוה מאוד בהשוואה לחומרים אחרים. במהלך השנים, על משטחי הגרניט הבהירים יכולים להיווצר כתמים. מומלץ להימנע מהנחת סירים רותחים ומשימוש בחומרי ניקוי אלימים. בגלל המראה המנומר והפראי המשטח הוא דומיננטי ואינו מתאים תמיד לסגנון העיצוב במטבח הכפרי או המודרני.

משטח שיש

גם משטח השיש הוא משטח העשוי מאבן טבעית, ובדומה לגרניט התכונה הבולטת ביותר של השיש היא שלכול משטח יש מראה ייחודי שמושפע מהגידים ומהנימים של השיש. לכן, גם במקרה הזה, מומלץ ללכת אל הספק ולבחור בעצמכם את חתיכות השיש.

יתרונות

מי שאוהב את המראה של השיש לא ימצא לכך אף תחליף סינטטי אחר. כל משטח עבודה למטבח הוא יצירת מופת בפני עצמה ואף משטח אינו דומה לשני. אף על פי שהשיש נחשב לחומר מעט פחות עמיד יופיו הרב מפצה על כך.

חסרונות

כאמור, בניגוד לאבן הגרניט, השיש נחשב לחומר חלש יותר, הוא מקבל שריטות בקלות רבה וגם בעל נטייה לספוג נוזלים. השיש הוא חומר יקר יותר בהשוואה לאבן קיסר.

משטח עבודה למטבח

משטח עץ למטבח

משטח עבודה למטבח מעץ ניתן לייצר ממספר עצים שונים אשר מתאימים לכך, המשטח עשוי מפרוסות עץ שהודבקו יחדיו על ידי נגר מקצועי והוא בנוי כולו מעץ טבעי מלא. משטח מעץ מוסיף חמימות למטבח והוא מתאים למטבחים כפריים ולמטבחים מודרניים כאחד. המשטח דורש תשומת לב מיוחדת ושמירה קפדנית לכן הוא אינו מתאים לכל אחד.

יתרונות

השילוב של העץ, יוצר מראה מרתק בעל נוכחות חזקה. אפשר להגן על המשטח באמצעות לכה אקרילית ולנקותו בעזרת סקוטש או חומרי ניקוי ייעודיים. אחת לזמן מה, דרוש להזין את המשטח באמצעות שמן וקס.

חסרונות

עמידות נמוכה במקרה של עבודה אינטנסיבית עליו. העץ הוא חומר טבעי ובסביבת המטבח הוא פגיע. המשטח יכול להישרט בקלות בהשוואה למשטחים אחרים. המשטחים דורשים תחזוקה שוטפת למניעת רטיבות וחייבים לייבש את המשטח לאחר כל שימוש.

משטח עץ למטבח

משטח עבודה למטבח מאבן קיסר

אבן קיסר הוא משטח שיש סינטטי שמורכב מגבישי קוורץ ופולימרים. העמידות של המשטח ומגוון הקולקציות העשיר, הפכו אותו לפופולרי מאוד במטבחים הישראליים.

יתרונות

אחידות במראה ומבחר עצום של צבעים, גוונים וטקסטורות שמאפשרים התאמה לכול סגנון עיצוב. אם אינכם חייבים לרכוש את הקולקציות האחרונות ביותר, תוכלו למצוא משטחים במחירים נוחים יותר.

בקולקציות של אבן קיסר יש גם משטחים בגוונים בהירים שאינם קיימים במשטחי הגרניט או השיש. אפשר ליישם את משטח העבודה בקלות כולל שינוי עובי המשטח בהתאם לצורך.

חסרונות

למרות שהחומר הוא קשה יותר בהשוואה לאבן הטבעית, ניתן לנקותו רק עם חומרי ניקוי עדינים. אסור לנקות את המשטח עם אקונומיקה משום שהכלור שורף את הברק. משטח אבן קיסר אינו עמיד לחום ולכן הוא יכול להתעוות. אם נופל על המשטח חפץ כבד והמשטח נסדק, הסדק עלול להתרחב.

משטח נירוסטה

בזכות העמידות, קלות הניקוי והעובדה שניתן להעמיד על המשטח סירים רותחים, לחתוך ירקות ואפילו לרדד עליו בצק – משטח הנירוסטה נפוץ מאוד במטבחים של מסעדות ובתי מלון בשנים האחרונות משטח הנירוסטה זכה לגימורים חדשניים שמאפשרים את התאמת המשטחים גם למטבחים פרטיים.

יתרונות

משטחים למבטח בעלי עמידות לכתמים, עמידות לחום גבוהה, עמידות בפני שריטות ואפשרות לשמירה על היגיינה גבוהה במיוחד. קל להסיר ממנו כתמים ואף ניתן לנקותו עם חומרי ניקוי חזקים כגון מסיר שומנים או אקונומיקה.

חסרונות

מלבד המחיר הגבוה של הנירוסטה, המראה הקר של המתכת מעורר אצל חלקנו אסוציאציה תעשייתית שאינה מתאימה לחום שהיינו רוצים לראות במטבח בכלל ובמטבח הכפרי בפרט. חיסרון נוסף (שיכול להפריע לאנשים מסוימים) הוא שהנירוסטה משמיעה צליל בזמן שעובדים עליה.

משטחי עבודה למטבח

משטחי קוריאן

הקוריאן הוא חומר סינתטי שהבסיס שלו הוא פולימר אקרילי. היתרון המרכזי של הקוריאן כמשטח עבודה למטבח הוא הגמישות של החומר המאפשרת משחקים עיצוביים שונים כולל יציקת כיור כהמשך רציף למשטח העבודה או כל רעיון עיצובי אחר.

יתרונות

הקוריאן מיושם כיריעה אחת ולכן אין הצטברות של לכלוך בחיבורים בין הלוחות. האחידות של המשטח מעניקה לו מראה יוקרתי. מגוון הצבעים הקיים הוא עשיר במיוחד. משטח העבודה ניתן לניקוי בקלות באמצעות סבון כלים ומטלית לחה. ניתן לנקותו עם חומרים חזקים יותר, אך מומלץ להימנע מכך.

חסרונות

נוטה להישבר בהשוואה למשטחים הטבעיים או החצי טבעיים. למניעת כתמים חשוב לנגב את המשטח היטב לאחר כל פעילות. החומר אינו עמיד בחום כלל ולכן אסור להניח על המשטח סירים חמים. למשטח העבודה יש נטייה לסדקים באזור הכיריים ולכן כדאי לעבוד רק עם איש מקצוע שמבין בתחום. יחסית לאבן קיסר הקוריאן יקר יותר.

משטח עבודה למטבח קוריאן

משטחי הקוריאן נוטים להישרט ולהישחק בקלות רבה יותר בהשוואה למשטחים אחרים ולכן יש צורך ללטש את המשטח אחת לכמה שנים ולחדש על ידי בעל מקצוע.

ועוד טיפ קטן –

מלבד הקפדה על מסגרת התקציב, אם תיצמדו לשני העקרונות האלו: התאמה לסגנון העיצוב של המטבח והתאמה לסגנון החיים שלכם, תוכלו למצוא את משטח העבודה המתאים ביותר לצרכים שלכם. לדוגמה, משטח עבודה עשוי מנירוסטה מתאים במיוחד לבשלנים מקצועיים משום שהנירוסטה עמידה לחום גבוה, קלה לניקוי ואף ניתן לעבוד ישירות על המשטח, אבל רבים מרגישים שלנירוסטה מראה קר ושקשה לשלבו במטבח הכפרי ואפילו במטבח המודרני ולכן פעמים רבות הבחירה נוטה יותר לכיוון האבן הטבעית.

אנו מאמינים כי הבחירה במשטח העבודה צריכה קודם כל להישען על נטיית לבכם, משום שעם כל חומר אפשר ללמוד איך לעבוד וכיצד לשמור עליו, כך שההנאה ממנו תימשך שנים רבות.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי