מה עומד מאחורי תכנון מטבחים קטנים?

אין לכם מקום עבור מטבח גדול אך כן יש לכם שק ענקי מלא בדרישות חשובות. מה עושים? לא מתפשרים! אם רק משלבים בין תכנון נכון, אלמנטים איכותיים וניסיון עשיר, גם מטבח קטן יכול להציע מספיק מקום אחסון, תחושה מרווחת, מספר פינות עבודה, מיקומים ייעודיים (ולו עבור תבלינים, קופסאות פלסטיק וסירים) וסדר מופתי שמייעל את סך ההתנהלות במרחב המצומצם.

מבשלים קסמים

מכאן כאשר עומדים לעצב מטבח קטן, נדרשים לעשות שני דברים במקביל: לחלום בגדול ולחבור לחברת מטבחים שמתמחה בתחום ושפעם אחר פעם מבשלת קסמים שבסופו של יום מייצרים מטבח חכם, מוקפד, מתקדם ושמותאם לשורה ארוכה של צרכים אישיים.

מטבח קטן

נקודת ההתחלה

כל מי שמתכנן מטבח יודע שמתחילים מהעוגן המשולש: כיור, תנור ומקרר וכל מי שמתמחה בתכנון מטבחים קטנים יודע שאין מקום לטעויות ושחייבים לשלב לא מעט יצירתיות. עיצוב מטבח קטן מהווה אתגר גדול שמחויב להכיל פתרונות אחסון חכמים לצד מערכות חדישות ומדויקות, ופה אנו מבקשים להרחיב:

המשולש

תמיד חשוב לבחון שקיים יחס נכון בין המיקום של המקרר, התנור והכיור, וכאשר המטבח קטן, החשיבות גדולה אפילו יותר. חשוב לוודא שיש מספיק מרחב תנועה אך ששלושת האלמנטים אינם צמודים. על מנת לקבל החלטה נהוג להתייחס לתרחיש משתמש של בעלי הבית במטבח וכמובן להתחשב במיקומים של החלונות.

יצירתיות

אם רק פונים למעצבי מטבח מקצוענים, מגלים שלא פעם ארון אחסון הוא הרבה יותר מ"רק" חזית ומדפים, וזאת הודות לשילוב של יצירתיות שופעת מהולה ביכולת טכנית מאוד גבוהה. כך למשל ניתן לפתוח דלת תמימה של ארון ולמצוא שהיא זורקת אותנו לעולם של "אליס בארץ הפלאות". ארונות מסוג זה מכילים שלל פתרונות פרזול שמסייעים לייצר סדר, נישות ייעודיות ואף משטח עבודה שנפתח לפי דרישה.

מערכות חשמל חדישות

יש לקחת בחשבון שלא מעט מכשירי חשמל שיושבים על השיש תופסים מקום חשוב, ועל כן טוב להכיר שכיום גם בתחום זה קיימים פתרונות חכמים – מוצרי חשמל שמאפשרים ליהנות מאותה פעולה מוכרת לצד ממדים יחסית קטנים, שיודעים "להעלים נפח" בעת האחסון ואף שמציעים שתי פעולות במכשיר אחד (לצורך הדוגמה קיים תנור שהוא גם מיקרו).

עיצוב מטבח קטן

4 טיפים גדולים עבור מטבחים קטנים

עבור עיצוב מטבחים קטנים נדרשים טיפים גדולים, ופה נחשוף אתכם ל4 טיפים שלא פעם נמצאים אידאליים, אם כי מראש נחדד שלא כל פתרון מתאים לכל מטבח – תמיד נדרשים לבצע חושבים מחדש.

  1. תוספת של אי – רבים טועים לחשוב שאי נכון רק עבור מטבחים גדולים, ופה אנו מבקשים לחדד שבהחלט מוטב לשלב אי במטבח קטן, כל עוד נשאר מרחב תנועה הגיוני. אי מציע לא רק תוספת של משטח עבודה, אלא הוא גם מייצר פינת ישיבה אלטרנטיבית ומיקום נוסף עבור אחסון.
  2. ניצול גובה הקיר – ארונות שממוקמים בגובה מציעים מקום אחסון חשוב, וכל עוד משלבים פרזול מתקדם, גם הגישה תהיה נוחה.
  3. מתייחסים לפינה – תכנון מטבח קטן מצריך התייחסות לניצול מרבי, ועל כן גם עבור הפינה מחכים שלל פתרונות, כאלו שמאפשרים לא רק גישה נוחה, אלא גם סדר וארגון.
  4. מודולריות – מוצרים מודולריים אידאליים למטבחים קטנים מעוצבים. אי לכך אם רק מוסיפים לאי גלגלים, אם רק מייצרים במגירה חלוקה שיודעת לנוע ואם רק משלבים משטחי עבודה שיודעים להתקפל ולהופיע בעת הצורך, הרי שמדובר במענה מושלם.

מטבחים קטנים

שורה לסיכום?

גם מטבח קטן יכול לרגש אך מטבח קטן חייב להיות מושלם – להציע מענה מרבי עבור כל נישה וצורך, וזאת באמצעות תכנון אישי, פרזול איכותי ומענה יצירתי.

רוצים דוגמאות נוספות למטבחים קטנים מעוצבים? עיצבנו בעבר מטבח מודרני קטן ומדוייק, ומטבח קטן בסגנון אנגלי.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי