המדריך לאירוח טעים, מרשים ורגוע במטבח

הגשם שוטף את האנשים חזרה לבתים, והקור שבחוץ מזכיר כמה כיף להצטופף בכוך החמים שלנו ולארח. ארוחת ערב דשנה או פיצה, זה בהחלט לא משנה משום שאירוח הוא חוויה שלמה ובמרכזה – האורחים שהגיעו לבלות במחציתנו.

כדי שגם אתם תוכלו לארח במינימום הסחות דעת ובמקסימום הנאה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים ביותר.

מטבח כחול כהה

עיצוב תפאורה

• ונתחיל בתאורה – תנסו ותופתעו לגלות כמה היא מיטיבה עם האווירה ועם מצב הרוח: שלבו מנורה עומדת ליצירת נקודות חמימות, הוסיפו לשולחן האוכל מנורת שולחן קטנה ודקורטיבית או זוג פמוטים מעניין שיאירו על המטעמים שהכנתם זה יקנה למטבח מראה קלאסי כפרי.

• לחוש הריח יש תפקיד חשוב בזירת האירוח, בייחוד כמעורר תאבון. עשר דקות לפני שהאורחים מגיעים, הדליקו נרות ריחניים לגירוי החשק לקראת הארוחה. מובן שגם ריח הבישולים מעורר את התיאבון, אך חשוב להקפיד שהאוויר לא יהיה דחוס מדיי. זרימה של מעט אוויר צלול יכולה לרענן את החלל.

מוזיקה נעימה ברקע משרה נינוחות ורוגע. הכינו רשימת השמעה שלדעתכם תתאים לסוג האירוע ולאופי של האורחים. הקפידו שהעוצמה של המוסיקה נמוכה והמעבר בין השירים אוטומטי (ללא פרסומות של יוטיוב) וכך תמנעו מהתעסקות מיותרת בזמן האירוח.

מגירות מעץ מלא

הכינותי מראש

את רוב המנות מומלץ להכין מראש ולחמם רק כשהאורחים מגיעים, משאירים רק מעט מנות להכנה ברגע האחרון. התחשבו ב'תחנות העבודה' שבמטבח ובחרו במנות שאפשר יהיה להכין על הכיריים, ובמקביל לחמם בתנור.
• אם בזמן שאתם מארחים אתם לא רוצים לטפס על מגדל כסאות כדי להגיע לסרוויס החגיגי, הוציאו מראש את כלי ההגשה וסדרו אותם במוקד האכילה.
אם בהגשה עצמית בחרתם, כדאי להכין קערה וכפות הגשה לכל מנה בתפריט. במטבחי פרובנס כפריים לדוגמא מקובל להשתמש בכלי הגשה מעץ כדי לתת את הלוק הכפרי השלם.
• כמה דקות לפני הנקישה בדלת מכינים קוקטייל פותח שיחכה לאורחים עם הגעתם. נצלו את החורף הקריר להכנה של סנגרייה מהבילה, מקושטת ומשמחת לחימום הלב.
ומה בתפריט?
• חשוב מאוד שתבחרו במאכלים קלים להכנה, מהירים ושלא דורשים תחזוקה רבה. אל תנסו להרשים ובחרו במנות שאתם מכירים היטב ובטוחים שיצאו טוב… את ההתנסויות הקולינריות – השאירו לזמנכם הפנוי.
בנו תפריט של מנות שאוהבות חימום, יודעות לחכות ושלא דורשות שמרטפות צמודה: תבשילי קדרה, מרקים ופשטידות או סלטים כמו סלט כרוב וקטניות שמחזקים את טעמם בזמן מנוחה.
אם צפויים להגיע ילדים, הכינו כמה מנות שהם אוהבים כמו פסטה וצ'יפס. כך תחסכו התקפי זעם סביב השולחן מצד מי שלא מעריך סטייק טרטר ברוטב צלפים.

ולקינוח

לנשום. האירוח הוא הזדמנות נהדרת עבורכם ליהנות מהחברים ומהמשפחה שאתם אוהבים, ואפילו מהמאכלים עליהם עמלתם (או הפשרתם) כל הבוקר. היעזרו באורחים שמתנדבים לתת יד בהגשה או בפינוי, ואל תעייפו את עצמכם יותר מידי. אירוח נעים!

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי