מטבח בסגנון צרפתי

מטבח בסגנון צרפתי, ישר מעורר אצלנו טאבון! אהבתם של הצרפתים לבישול ולאכילה בלתי מוטלת בספק, וטעמם בעיצוב הוא מהמפורסמים בעולם, על כן לא יהיה מוזר לגלות שהמטבחים הצרפתים לרבות המטבחים הכפריים מעוצבים באיפוק אלגנטי ומשלבים בחוכמה אלמנטים טבעיים וקלאסיים ופונקציונליות מתקדמת.

עיצוב מטבח כפרי בסגנון הצרפתי משקף היטב את אהבתם של הצרפתים לבישול ולרוב יהיה זה אחד החדרים הגדולים והמרכזיים בבית והוא יעוצב ללא פשרות: פרזול מתקדם, מכשירי חשמל איכותיים, עץ מלא ומשטחי עבודה נוחים ונרחבים. בנוסף מתאים המטבח לאורח החיים הצרפתי ומשקף היטב גם את האהבה והכבוד שהם רוכשים לטבע המקומי.

מטבח בסגנון צרפתי

נורמנדי, בורגונדי, פרובאנס, בורדו

שמם של חבלי הארץ, המרכיבים את צרפת, מעוררים ערגה לארוחה צרפתית, רבת מנות, עשירה בחמאה וברטבים, מלווה בבגט טרי ובגביע יין ומסתיימת בקינוח שוקולדי מושחת.

אך בכל אחד מהאזורים תמצאו מאכלים ייחודיים לו, המשקפים את נטייתם של הצרפתים להעדיף לקנות, לבשל ולאכול אוכל המבוסס על חומרי גלם טריים ומקומיים.

בדרך כלל, לא תמצאו צרפתים מעמיסים עגלה בקנייה מרוכזת בסופרמרקט, הם יעדיפו רכישה מצומצמת וכמעט יום-יומית של מוצרים טריים לצד תחזוקת מזווה עשיר של תבלינים, יינות לבישול ושמן זית.מטבחים בסגנון צרפתי

הטבע בשירות המטבח

כל אלה, משתקפים כמובן בעיצוב המטבחים הכפרי הצרפתי. החמימות הכפרית של המטבחים הקלאסיים, נשמרת גם בעיצוב המטבחים המודרניים המשלבים חום וביתיות בפונקציונליות עכשווית.

במטבחים הצרפתים, מושם דגש רב על תאורה טבעית. במטבח צרפתי כפרי קלאסי תמצאו חלונות גדולים, המכניסים את החוץ אל תוך המטבח. אור השמש מאפשר עבודה נוחה ומראה הנוף הנשקף מהחלונות מוסיף תיבול ייחודי לבישולים.

לעבודה בשעות החשכה, יעדיפו במטבח הצרפתי לשלב גופי תאורה שונים, באזורים השונים במטבח ולא יסתפקו בתאורת תקרה אחת – באזור הבישול תאורה חזקה וטבעית ולאזור האכילה תאורה רכה יותר.

גם סכמת הצבעים של המטבח הכפרי הצרפתי מושפעת מאוד מהטבע – ארונות המטבח יהיו כמעט תמיד ארונות מעץ מלא, בצבעו הטבעי או צבוע בגוונים שקטים ובהירים כמו לבן, בז' וקפה.

אל הצבעים הבסיסיים הללו מצטרפים לפעמים גוונים טבעיים נוספים, בעיקר ממשפחת גווני הירוק וגווני החום.

הצבעוניות, המאופקת, במטבח הצרפתי תבוא לידי ביטוי בפרטים הקטנים: בדוגמת אריג ריפוד הכיסאות והווילונות או באריחי קרמיקה מצוירים לחיפוי הקירות.

מיזון פלאס?

המושג מיזון פלאס הוא מונח בצרפתית שמשמעותו הכנה מוקדמת של חומרי הגלם לפני תחילת הבישול. ההכנה המדוקדקת מראש, המאפיינת את הבישול הצרפתי, דורשת שפע של משטחי עבודה מרווחים, המשמשים גם לרידוד בצקים עבור המאפים הצרפתיים המפורסמים.

לעתים קרובות, משטח העבודה הגדול דיו יימצא באי שבמרכז המטבח הכפרי. האי משמש, במקביל, גם כשטח אחסון וגם כשולחן אוכל.

משטח העבודה עצמו, יהיה עשוי לרוב מחומר טבעי כמו גרניט או אבן אבל ברוב המקרים – יהיה זה משטח עץ מלא, בצבע טבעי.

במטבחי צרפת, המודרניים והכפריים הקלאסיים, נמצא התייחסות מכבדת ומרכזית לכלים יפים ולחומרי הגלם. לכן במטבחים יוצבו, פעמים רבות, מערכות מדפים פתוחות או ויטרינות בעלות דלת זכוכית שקופה, בהם יוצגו כלי מטבח יפים ומיוחדים וכן צנצנות תבלינים, בקבוקי יין וחומץ, חומרי גלם יבשים לאפייה ועוד.מטבח צרפתי בסגנון כפרי

המטבח הצרפתי מעוצב, אם כן, באופן שמכבד את האזור בו הוא מצוי, את חומרי הגלם המגיעים ממנו ומאפשר עבודה נוחה ונעימה לעם הידוע באהבתו לבישול ולאוכל.

בון אפטיט.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי