למה לקנות מטבח בהתאמה אישית? (Custom Made / Bespoke)

מטבח בהתאמה אישית נשמע כמו חלומו של כל בשלן. אך האמת היא, שבכל חישוב אומדן עלויות בנייה של בית פרטי צמוד קרקע, הכולל את מלוא הפרמטרים כגון מיסוי, ניהול, חיבורים, שלד, גמר ותוספות, המטבח מהווה אחוז קטן מהמחיר הסופי.

זאת, בהתחשב בכך שהדיירים אינם מתפשרים על מטבחים מתועשים ומכוונים למטבח איכותי בעל נוכחות ואופי.

בין אם מדובר על שיפוץ ובין אם על תהליך בנייה, מטבח בהתאמה אישית הוא האופציה המועדפת.
הסיבה טמונה ביכולתו של מטבח בהזמנה אישית לספק מענה למכלול הצרכים והחלומות של הדיירים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

לתמונה הזו נכנסים בשנים האחרונות מעצבי מטבחים המחפשים את נקודות המפגש (החמקמקות) שבין פונקציונאליות ודקורטיביות.

דהיינו, את האיזון של המתח בין האופי והיופי.

אמרו מעתה, רק מטבח בהזמנה יכול לקפל בחובו את הביטוי האישי של בעלי הבית ואופיים.

המטבח מותאם לאורח החיים של הדיירים במקום, תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר.

מטבח בהתאמה אישית

מטבח כפרי בהתאמה מושלמת לבית

מטבחים כפריים הנחשבים ללא ספק לגולת הכותרת של המטבחים המעוצבים בהתאמה אישית, מתכתבים היטב עם המגמות הללו. מטבח כפרי מותאם אישית הוא מטבח שגם מבוסס על תכנון שמעמיד את צרכי המשפחה במרכז, וגם עשוי מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר.

בישראל מדובר לרוב על מטבחים כפריים מעץ מלא העשויים בדרך כלל מעץ אלון צרפתי (כאשר ניתן לראות כמובן גם שימוש בסוגי עצים נוספים כמו מייפל, דובדבן, אגוז ועוד). להלן כמה סיבות טובות לשקול מטבח בהזמנה אישית.

מטבח כפרי המעוצב ומיוצר על ידי נגרים מקצועיים הוא איננו מחזה שכיח בארצנו. הכניסה העוצמתית של המטבחים המתועשים לענף הביאה לייצור מטבחים בקווים אוטומטיים בהתאם לתכנון שמכוון למכנה המשותף הרחב ביותר.

כלומר, החברות שמייצרות את המטבחים הללו משקיעות בתכנון שיכול להתאים לכמה שיותר משפחות במקביל ומבלי להתייחס לעובדה שכל משפחה היא שונה, וכל מטבח צריך להיות שונה בהתאם.

נגריות מקצועיות, לעומת זאת, מציעות ללקוח מטבח כפרי אמיתי, אשר מתוכנן לפי תיק שנתפר בהתאם לצרכיו המדויקים ביותר. נגריות אלה אינן יכולות להסתמך על קווים אוטומטיים.

הלימה מושלמת בין הרצונות והמאוויים של הלקוח, לבין יכולות ביצוע ובחירת חומרי גלם נכונים, מוגשמת רק עם נגרות קלאסית. כזו שהידע לגביה עובר מדור לדור והיישום שלה נעשה בעבודת יד.מטבחים בהתאמה אישית

שמירה על שפה עיצובית

התאמה מדויקת של המטבח לבית מאפשרת לשמור על שפה עיצובית בין המטבח לחללים שמסביבו, ובפרט כאשר המטבח הישראלי כיום מאופיין פעמים רבות עם מרחב גדול ופתיחות לאזורים הנושקים לו (בסגנון של "אופן ספייס").

כמו כן, המשפחה הישראלית היא מגוונת ואיננה מקשה אחת. מטבח אשר מיועד למשפחה מרובת נפשות איננו זהה למטבח של משפחה מצומצמת יותר, וכמובן שיש לבדוק את מידת השימוש במטבח ואת האזורים החשובים יותר והחשובים פחות לבעלי הבית.

מטבח כפרי עם ייחודיות ואופי

מטבח בהתאמה אישית, ובפרט מטבח כפרי אישי בהזמנה, מטבח מעץ מלא והינו בעל ייחודיות ואופי. אם תרצו, מטבח עם נשמה וחום כמו שלא ניתן לייצר בשום מפעל מתועש. בדיוק כפי שהתפיסה הרווחת בענף היא שהמטבח צריך לעמוד במרכז, כך מטבח בהתאמה אישית מעמיד את הלקוח במרכז.

המקצועיות של הנגרייה המתכננת והמייצרת באה לידי ביטוי בגמישות ובנכונות לספק מענה לכל אתגר ותשובה לכל סוגיה. הן מבחינת יכולות ביצוע והן מבחינת הבנת הפתרונות הנכונים בהתחשב בנסיבות. ירידה זו לפרטים הופכת את המטבח לאחד החללים המהותיים ביותר בבית.מטבח בעיצוב אישי

הטכנולוגיה משחקת תפקיד

עולם עיצוב המטבחים השתנה מאד בשנים האחרונות, והתמורות בו הגיעו כמובן גם למטבחים הכפריים. מטבח כפרי משלב מצד אחד טכניקות ייצור מסורתיות בנות מאות שנים, ומצד שני חדשנות וטכנולוגיה כמו במטבח כפרי מודרני.

בעיצוב מטבח בהתאמה אישית הלקוח יכול ליהנות ממטבחים חכמים המאובזרים בפרזול איכותי ומנגנונים חדשניים לרוב.

כיד הדמיון הטובה ולפי כל "השיגעונות" של דיירי הבית. לרבות מערכות בית חכם במטבח, מגרות חשמליות הנפתחות בנגיעה, כיריים שמעוצבים בקו אפס, קלפות חשמליות, חללים ייעודיים להצבתם של מכשירי חשמל חדשניים ועוד.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי