בחירת קרמיקה למטבח בסגנון כפרי

אנשים רבים מעריכים את יופיו של המטבח הכפרי, כמו גם את האיכות הנובעת מן השימוש בשיטות העבודה המסורתיות וחומרי הגלם הטבעיים ממנו הוא מיוצר. אנשים מתחברים לתחושה החמימה והמשפחתית, אנשים מתרשמים מהיכולת של המסורת לפגוש בצורה כה מדויקת תקופה כה מתקדמת. אנשים מעריכים את החומריות של עץ מלא וחומרים טבעיים, ואנשים מתרפקים על הדימויים שמטבח כפרי מצליח להטמיע במרחב הפרטי.

מכאן שרבים בוחרים במטבח כפרי, ופה ניגש לבחון כיצד זה משפיע על בחירת שחקן משני אך משמעותי בזירת המטבח – קרמיקה!

מקומה של הקרמיקה במטבח הכפרי

אנשים שמתחברים אל מטבח מעץ מלא מחפשים השראה כפרית, הם בעלי חיבה מיוחדת לפרטים משלימים, כגון עבודות פרזול, וילונות תחרה וכמובן קרמיקה מצוירת, אחד מהאלמנטים שבהחלט יכולים להוסיף במטבח הכפרי.

כיצד אם כן קרמיקה מקבלת מקום של כבוד במטבח הכפרי? ובכן מטבח כפרי הוא אוסף של חומרים טבעיים, אוסף של פריטים שמיוצרים בעבודת יד, ואף אוסף של פריטים שנאספו לאורך שנים, ממש כמו כלי הפורצלן שעברו בירושה, וממש כמו אריחי הבטון המצוירים שפורקו ונשמרו.

אריחים במטבח כפרי

DNA ייחודי לטובת מטבח הכפרי

מכאן שתוספת של קרמיקה במטבח הכפרי עשויה לתרום לנראות החלל, וזאת גם מבלי שמדובר בקרמיקה שנלקחה מפירוק של בית ישן. כאן ניתן למצוא מגוון נרחב של אריחים שמציעים DNA ייחודי. ישנה קרמיקה למטבח כפרי שעשויה מאבן טבעית, ישנה קרמיקה שמציגה משחק עדין עם טקסטורות, ישנה קרמיקה מאוירת, ישנה קרמיקה שמציעה צבעים בגוונים שונים ועוד, כאשר נהוג למצוא אריחים צרים ובצורות מרובעות, תוך התמקדות בגודל קטן.

אפשרויות עיצוביות

כיצד אם כן ניתן לשחק עם קרמיקה במטבח הכפרי? מוזמנים לקבל מספר רעיונות:

  • האופציה הכי מתבקשת, היא כמובן שילוב אריחים למטבח כפרי כחיפוי קיר מעל משטח העבודה – ישירות על הקיר. פה יש לקחת בחשבון כמה ממשיכים לטפס עם הקרמיקה כלפי מעלה, האם עוצרים בגובה המקובל. כמו כן, ישנה אפשרות לטפס עם האריחים רק במיקום מסוים, ובכך לייצר נישה מרשימה, בה ניתן לשלב מדפים פתוחים, או הגדרה של אזור תנור הבישול.
  • בארה"ב ובאירופה מקובל לייצר מסגרת מעץ ובתוכה להטמיע קרמיקה -"שטיח קרמיקה". את שטחי הקרמיקה ניתן להטמיע במגוון מיקומים. להלן כמה כיוונים:
  • תמונה ממוסגרת שנתלית על הקיר. כאן ניתן שהקרמיקה תייצר מעין פאזל, כך שכל אריח ישלים את התמונה הרצויה. זו יכולה להיות צורה וזה יכול להיות ממש איור. כמו כן, כיום יש אמנים שמייצרים קרמיקות לפי הזמנה, כך שבהחלט יש קשת רחבה ומרשימה של אפשרויות.
  • הקרמיקה יכולה להיות חלק אינטגרלי מחזית של ארון מטבח. מכאן שניתן לבחור שרק יחידה אחת תציג נראות ייחודית, וניתן שכל החזיתות ייבחרו בכך. מאוד תלוי איזה סגנון מחפשים.
  • חיפוי של משטח קרמיקה בין היתר יכול להיות מוטמע על משטח העבודה של האי. מדובר בנראות מרשימה ביותר, אך כיוון שקיימים הרבה חיבורים ורובה, יש לקחת בחשבון שפעולת הניקיון תהיה מעט מאתגרת, ובכלל כי עבודה על משטח זה היא פחות פרקטית.
  • אופציה מעניינת ומאוד ייחודית, היא לבחור בהטמעה של אריחי קרמיקה ישירות על משטח הישיבה של אותם כיסאות שמקיפים את האי. מדובר בפריט אומנות שמקפיץ את הנראות.
  • שילוב של אריחי קרמיקה מיוחדים ברצפה. כאן ניתן לבחור באריחי קרמיקה שמהווים מעין "שטיח מאוייר", באריחי קרמיקה בעלי טקסטורה גסה, באריחי קרמיקה בגוונים שונים וכדומה.

טיפים לשילוב קרמיקה במטבח הכפרי

על מנת לבצע בחירה נכונה, יש לשים לב שהן הגוון והן המרקם משלימים כראוי 3 אלמנטים: את משטח העבודה, את החזיתות של הארונות ואת הריצוף. הרעיון הוא שאם בוחרים בריצוף מאויר עבור אזור הרצפה, יש לבחור בקרמיקה חלקה לקיר, כך שייווצר איזון נכון בין מוקדי המשיכה הוויזואליים.

כמו כן, אם הארונות מציגים משחק עם טקסטורות בולטות, מוטב שפני השטח של הקרמיקה יהיו כמה שיותר חלקים. הרעיון הוא לייצר משחק מושכל עם מינונים – ליצור שפה אחידה ובו זמנית לדעת היכן מעלים את הווליום והיכן משקיטים.

דוגמה לאריחים במטבח כפרי

שיקולי עלות

לבסוף נציין שהעלות של קרמיקה למטבח הכפרי עשויה להתגלות כיחסית יקרה, במיוחד אם מבקשים כמות גדולה, אם בוחרים בקרמיקה מבטון, או בקרמיקה שמצוירת באופן ידני. כמו כן, אם בוחרים באלמנט ייחודי, כגון הטמעה של קרמיקה במשטח העבודה, הרי שיש להוסיף תוספת מחיר עבור העבודה של איש מקצוע. מדובר בפעולה שמצריכה ניסיון לצד יכולת דיוק גבוהה.

מטבח מודרני עם אי
לקבלת קטלוג המטבחים 2021 לעיונך בזמנך הפנוי